Dr loole
Phone Number-09198009525

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان و پیدا کردن علت ان -09198009525

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
دکتر لوله
رفع بوی بد فاضلاب ساختمان

وقتي فاضلاب وارد چاه مي‌شود، بعد از گذشت مدتي، ميکروارگانيسم‌هاي بي‌هوازي موجود در چاه شروع به تجزيه آن مي‌کنند و در نتيجه اين فرآيند، گازهايي مثل آمونياک، متان و هيدروژن سولفوره که به گازهاي سپتيک معروف هستند توليد مي‌شوند. اين گازها کم‌کم از چاه بالا مي‌آيند و بوهاي نامطلوبي توليد مي كنند.
بوي بد فاضلاب از آن‌ چيزهايي است که ممکن است هر از گاه روي اعصاب اهل منزل برود. خيلي اوقات، آدم نمي‌داند به چه صورتي بايد از شر اين بوهاي مزاحم خلاص شود؛ بويي که اگر دوام‌ آن در خانه طولاني شود، قطعا تمام اعضاي خانواده را آزار مي‌دهد.

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
خطرات بوی ناخوشایند گاز فاضلاب

حس بوی زننده و تنفر آوری که ممکن است در منزل به مشام شما برسد، ممکن است خطرناک باشد و آسیب‌های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد که نیازمند برطرف نمودن سریع آن است.

گاز متان (CH۴) علاوه بر رنج و ناراحتی بو، خطر گاز سمی نیز وجود دارد که می‌توان در این گاز یافت. مقدار کمی گاز متان را می‌توان در بوی فاضلاب و گنداب یافت. گاز متان بسیار خطرناک است، چون می‌تواند موجب انفجار شود. علاوه بر آن می‌تواند سبب خفگی (محرومیت از اکسیژن) کشنده و مهلک شود.

محتوای فاضلاب نیز می‌تواند مقادیر کم و ناچیزی گاز هیدروژن سولفید (H۲S) داشته باشد که بعداً می‌تواند به سلامتی Health فرد آسیب برساند.

رفع بوی بد فاضلاب  ساختمان
عفونت باکتریایی

بوی گاز فاضلاب در خانه می‌تواند موجب عفونت باکتریایی شود که مستقیماً بر سینوس‌ها تأثیر می‌گذارد.

هم چنین این گاز می‌تواند منجر به هاگ‌های کپکی نیز بشود که در مقابل باعث مشکلاتی همچون آسم، حساسیت‌ها، خارش‌ها و سوزش‌های پوستی خواهد شد.

علت به مشام رسیدن بوی نامطبوع فاضلاب در منزل

رفع بوی بد  فاضلاب ساختمان
سطح پایین آب

گاهی اوقات سطح آب دستشویی (توالت فرنگی) کاهش می‌یابد در نتیجه مانعی که گاز‌ها را در داخل کاسه حفظ می‌کند، حذف می‌شود و باعث می‌شود گاز‌ها به سطح بیایند.

در نتیجه آن سبب می‌شود که بوی گاز در خانه پخش شود. در این راستا، مهم است که سطح آب را حفظ کنید و از خشک شدن دستشویی جلوگیری کنید.

اگر که از دستشویی استفاده می‌کنید حتماً باید سیفون را حداقل یک بار در 3 هفته بکشید و از همه مهم‌تر، درپوش توالت فرنگی را بگذارید.

رفع بوی بد  فاضلاب ساختمان
نشتی‌ها

شبکه‌‌ای وسیع از لوله‌ها وجود دارد که مواد زائد را حذف کرده و پاکی دستشویی را حفظ می‌کند.

ممکن است نشتی در بسیاری از لوله‌ها وجود داشته باشد که موجب پخش شدن بوی گاز فاضلاب درون خانه شود.

در نتیجه لازم و ضروری است که نشتی‌ها را در خط گاز سوختی، لوله‌های دستشویی و لوازم، کنترل و چک کنید.

این موضوع را از زمانی به زمانی کنترل کنید تا از خطرات بعدی جلوگیری کنید و هر وقت لازم شد آن‌ها را تعویض کنید.

شرکت خدمات فنی دکتر لوله با سال ها تجربه در زمینه رفع بوی بد ساختمان اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
هواکش چاه فاضلاب چگونه در رفع بوی بد فاضلاب تاثیر دارد؟

از جمله وظایف شتر گلوی تعبیه شده در سیفون این است که از ورود گاز های نامطبوع به فضای درون خانه جلوگیری می کند و بوی بد فاضلاب را از بین می برد، اما به شرطی که آب درون سیفون قبل از تمام شدن تخلیه شود و آب تمیز جایگزین آن گردد. گاز های نامطبوع قبل از ورود به فضای خانه درون آب سیفون حل شده و بوی بد فاضلاب از بین می رود.

اگر از سیستم لوله کشی هواکشی ونت استفاده نشود، سبب از بین رفتن آب درون سیفون می گردد. اگر از سیستم هواکش ونت استفاده شود، دیگر آب درون سیفون از بین نخواهد رفت و این باعث می شود که دیگر بوی نامطبوعی از توالت به داخل منزل راه پیدا نکند.

دکتر لوله با متخصصان با تجربه در زمینه رفع بوی بد ساختمان اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است برای ثبت سفارش می توانید با شماره 09198009525 تماس حاصل فرمایید .

علت بوی بد فاضلاب چیست؟

۱-گازهای فاضلاب

یکی از علل ایجاد کننده بوی بد فاضلاب ناشی از نشت گاز سولفید هیدروژن (گاز فاضلاب) به داخل منزل است. ریز ارگانیسم‎‎‎های بی هوازی موجود در چاه شروع به تجزیه مواد درون آن می‌کنند و نتیجه‎ این فرآیند، گازهایی تولید می‌شوند که از چاه بالا می‌آیند و سبب تولید بوی بد در سرویس بهداشتی خواهند شد. این بو شبیه به بوی تخم مرغ گندیده یا ماهی یا لاشه گندیده است و ممکن است در آشپزخانه، توالت، حمام و یا هر محل دیگری از ساختمان به مشام برسد

رفع بوی بد  فاضلاب ساختمان
رفع بوی بد فاضلاب ساختمان

– انباشته شدن مواد زائد داخل شتر گلویی

گاهی خود این شتر گلویی علت بوی بد فاضلاب منزل است. چون مواد زائدی که در خمیدگی این لوله جمع می‌شوند، با گذر زمان فاسد شده و باعث ایجاد بوی گند فاضلاب می‌شوند.

نبود آب در شتر گلویی

نقش اصلی شتر گلو یا لوله خمیده در لوله کشی ساختمان ها، جلوگیری از خروج این گازها و رفع بوی زننده فاضلاب است؛ اما در مواردی به خاطر خشک بودن این لوله گازها از آن خارج می‌شوند و باعث به وجود آمدن بوی بد فاضلاب می‌شوند.

پر شدن و نشت چاه فاضلاب

یکی دیگر از عواملی که باعث بوی بد فاضلاب در ساختمان می شود پر شدن چاه فاضلاب یا اینکه چاه فاضلاب به زودی پر می شود و بوی فاضلاب می تواند از انجا نشعت گرفته باشد

گیر کردن مواد غذایی در لوله آشپزخانه

اگر در هنگام شستشو ظروف، مواد غذایی و روغن در لوله سینک آشپزخانه ریخته شود این مواد بعد از مدتی داخل لوله جمع و فاسد می‌شود و بوی بد فاضلاب را به وجود می‌آورد.

برای رفع بوی بد فاضلاب در حمام چکار کنیم؟

مشکل سیستم لوله کشی زیر سیفون حمام، علت عمده ی بوی فاضلاب در حمام است. لوله U شکلی که قسمت ابتدایی چاه ها را به لوله خروجی دیگر وصل می کند، تله P نامیده می شود؛ که جایگاهی برای ماندن مقداری آب بعد از هربار تخلیه سیفون است. وجود این آب، از بالا آمدن گاز های فاضلاب جلوگیری می کند. اگر هر گونه نشتی یا مشکل در اتصالات این قسمت رخ دهد، باعث پایین رفتن سطح آب و امکان خروج گاز فاضلاب می شود.

البته غالبا مشکل به خاطر لوله ها نیست و فقط به علت ماندن پسماند در بخش گلوگاه انحنای P است، که با چاه باز کن های معمولی و خانگی رفع می شود. اما اگر دفع بو بد فاضلاب در حمام بعد از استفاده از چاه بازکن و عبور آب فراوان از سیفون محقق نشد، برای شناسایی عامل اصلی و رفع بو بد فاضلاب به لوله کش احتیاج دارید.

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
علل ایجاد بوی بد در آشپزخانه چیست؟

معمولا بوی بد آشپزخانه می تواند از دو چیز ایجاد شود. علت اول ناشی از فاضلاب سینک ظرفشویی و دوم پسماند و زباله های موجود در آشپزخانه می باشد که هر دو عامل مهمی در ایجاد این بو هستند و می توانند به اندازه کافی آشپزخانه را بدبو نمایند. مشخص است که وجود زباله در آشپزخانه باعث ایجاد بوی مشمئز کننده شود و برای رفع آن باید زباله ها را از ساختمان خارج کرد. اما این مقاله در مورد بوی بد فاضلاب است یعنی بوی بد آشپزخانه که از فاضلاب نشات گرفته باشد.

بوی بد فاضلاب که از سینک ظرفشویی بیرون می آید می تواند ناشی از بوی فاضلاب چاه باشد و یا این که به خاطر وجود باقی مانده غذاها در داخل لوله سینک باشد که هر دوی این عوامل به اندازه کافی بو ایجاد می کنند. گاز فاضلاب یا سولفید هیدروژن گازی است که از فاضلاب تولید می شود و معمولا مقدار زیادی از آن در داخل لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب تجمع دارد. پس خروج این گاز از داخل لوله ها به داخل ساختمان می تواند باعث ایجاد بوی بد شود.

برای رفع بوی بد ساختمان می توانید با دکتر لوله با شماره 09198009525 تماس بگیرید

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
برای رفع بوی بد در توالت ایرانی چه کنیم؟

رفع بوی بد فاضلاب در توالت ایرانی این پدیده می تواند به دلیل کج نصب شدن لوله سیفون، یا نقص اتصال سیفون به لوله ونت، یا مشکل در اتصالات سایر لوله های زیر سنگ، نقص و عدم رعایت اصول درست در لوله کشی ساختمان و یا گرفتگی چاه باشد.

برای دفع بوی فاضلاب در توالت ایرانی مانند توالت فرنگی می توان از کشیدن منظم سیفون، محصولات چاه باز کن و روش های خانگی رفع گرفتگی لوله و استفاده از درپوش چاه کمک گرفت. درصورتی که همچنان گرفتار بوی بد در سرویس بهداشتی بودید، حتما یک لوله کش ماهر را برای کمک، جستجو نمایید؛ زیرا در این شرایط، احتمالا مشکل مربوط به سیستم لوله کشی است.

تکنسین های دکتر لوله اماده خدمت رسانی به شما عزیزان است

سیفون ها

سیفون ها طراحی شده اند تا مانع بوی بد و گاز سمی بشود ، این سیفون ها به طوری طراحی شده اند که همیشه داخل انها اب وجود دارد و ابی که داخل ان است مانع بوی بد و گاز سمی می شود و ان را دعف می کند .

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
 
 
رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
 
رفع بوی بد فاضلاب  ساختمان
 انواع سیفون ها :
  • سیفون زیر روشوئی و ظرف شوئی
  • سیفون لوله فاظلاب
سیفون زیر روشوئی وظرف شوئی

این سیفون ها خروجی های روشوئی و ظرف شوئی هستند که به دلیل نگه داشتن مقداری اب در داخل خود مانع بوی بد و گاز سمی می شوند . مقدار ابی که در داخل ان است هر چقدر میزان ان زیاد باشد بهتر است و بهترین نوع ان سیفون محک است

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
 
 
 
 
رفع بوی بد  فاضلاب ساختمان
سیفون لوله فاضلاب

این نوع از سیفون ها در لوله کشی فاضلاب ساختمان  استفاده می شوند . علت استفاده از این سیفون ها در خروجی های توالت ایرانی و کفشور این است که جلوی بوی بد و گاز سمی را بگیرد و ان را دعف کند . در این سیفون ها هم اب همیشه وجود دارد .

 
رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
رفع بوی بد فاضلاب ساختمان
سیستم های تهویه هوا

 در بعضی از مواقع سیستم های تهویه هوا مانند :هواکش ، کولر ، ..باعث ایجاد بوی بد می شوند ، زیرا هوای مورد نیاز این دستگاه ها از جایی که به لوله های ونت نزدیک است گرفته می شود و باعث می شود هوای که شامل بوی بد و گاز سمی است به داخل واحد شما برسد .

دکتر لوله 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 13 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *